Træning

Træning er en vigtig del af din behandling, både på kort og lang sigt.

Vi begynder med at tilrettelægge et træningsprogram ud fra dine mål. Performance og skadesforebyggelse går altid hånd i hånd, på den måde kan du høste frugten af dine indsats lang tid fremover.

Sport og Optimering

Ønsker du, eller dit sportshold, at forbedre din performance inden for din sport står vi klar til at hjælpe dig. Mange års erfaring med træningsoptimering ved blandt andet judolandsholdet har ført til, at Stig nu laver træningsoptimering for atleter fra roning, judo samt MMA og har tidligere arbejdet med triatleter, svømmere og løbere.

Optimeringen vil for det meste tage udgangspunkt i sæsonplanlægning, men det kan også være at du kun ønsker at få lagt et træningsprogram for styrke, kondition, koordination eller noget helt andet. Uanset behovet, så er det næsten altid muligt at optimere et eller flere steder, så du og dit hold kan komme til at præstere optimalt.

Hvis du eller dit sportsudøver har behov for at “peake” på et bestemt tidspunkt tilrettelægger vi din træning ud fra det. Du kan opnå en formtop ved helt ned til 4 ugers periodeplanlægning/periodisering – men langsigtede planer er naturligvis at foretrække.

Ved performanceoptimering holder vi sideløbende fokus på skadesforebyggelse. På den måde bliver din optimering langsigtet og du kan høste frugterne af dit arbejde i mange år endnu.

Din træning kan ske som personlig træning, selvtræning eller en blanding af de to. Der kan være fordele ved alle mulighederne, men superviseret træning er ofte vigtig for du at presse dig selv maksimalt.

Personlig træning

Personlig træning er til dig der vil følges tæt og få feedback og justering af din træning imens du gør det. For at få optimalt udbytte bør du indgå et forløb, der kan suppleres din anden træning.

Mange undersøgelser støtter klienternes oplevelse af, at effekterne af din træning er bedre med supervision. Personlig træning kan være til dig, hvis du er usikker på hvordan træningen skal udføres, og for dig der ønsker at opnå det optimale resultat med den tid du investerer.

Kontakt os og få et skræddersyet forløb til dine behov, Du kan selv booke den første gang, hvor vi gennemgår dine målsætninger og tilrettelægger den første del af dit træningsforløb.

Trænings-optimering med selvtræning

Hvis du hellere vil træne for dig selv, så hjælper vi dig gerne videre med et optimeret træningsprogram. Programmet laver vi sammen og justerer det til dine specifikke mål, behov og præferencer.

Hvis du har behov for at “peake” på et bestemt tidspunkt tilrettelægger vi din træning ud fra det. Du kan opnå en formtop ved helt ned til 4 ugers programlægning – men langsigtede planer er naturligvis at foretrække.

Programmet justerer vi når vi ses til dine konsultationer.